torstai 20. maaliskuuta 2008

162. CMX: Minun sydämeni on särkynyt


Manninen


Kylläpä nyt sataa viitosia ja vielä samalle bändille kaksi peräkkäin. Ei voi kun valittaa. Toisin kuin ”Myrskyn Ratsut” ”Minun sydämeni on särkynyt” kappaleen olen kuullut lukemattomia kertoja ennenkin ja se lukeutuu CMX suosikkeihini. Sanat ja soinnut soljuvat eteenpäin niin vaivattomasti että kappale oikein upottaa kuuntelijan alla. Biisi johon jää sisälle. A.W. Yrjänän lauluääni on hellä, mutta samalla siihen piiloutuu näkymätöntä kylmyyttä. Sanat jättävät jälleen tulkintaa kuuntelijalleen, mutta jos näin voi sanoa, kappale lukeutuu helpommin avautuvaan CMX:ään. (Perkele! Pakko kohta oikeasti alkaa tutustumaan tosissaan kyseiseen bändiin, kun kerta kolisee näin pahasti...ei voi kun valittaa) ”Minun sydämeni hajoaa tuulen kanssa kulkemaan”

5 / 5


Matti

Lisää CMX-balladeja. Aikoinaan kun en paremmin CMX:ää paremmin tuntenut niin sinkkubiisien ja radiosta kuultujen biisien takia luulin, että CMX:llä on melkeempä vaan näitä balladimaisia kappaleita mutta onneksi asia ei ole niin. Ei näissä mitään vikaa ole ja nämä ovat vielä hyviäkin mutta menobiisien takia minä CMX:stä tykkään ja nämä ovat mukava lisä levyillä. No tämä onkin vähän menevämpi akustinen kappale ja onhan tämä vaan hyvä kappale. Sanoitukset kuulostavat viisailta mutta ovat taattua CMX:ää eli eipä näistä selvää ota. Mukavan herkkä kappale tämä on, eipä tässä juurikaan mitään vikaa ole.

4 /5


Wille

CMX:ää. Ja taas sitä rauhallisempaa osastoa. Mutta tällä kertaa tykkäsin. Johtuneeko sitten siitä että tämän on kuullut useammin ja CMX taitaa olla sellaista musiikkia joka avautuu vasta useamman kuuntelukerran jälkeen. Nyt keskityin oikein sanoihinkin mutta huomasin sen liian vaikeaksi urakaksi minulle. Eihän niistä mitään tolkkua saanut. En oikein osaa päättää tykkäänkö tuollaisista sanoituksista. Onhan ne kauniit mutta olisi se mukava tietää mistä lauletaan ilman monen tunnin ajatustyöskentelyä.

4 / 5

Ei kommentteja: